Hur reagerar världsmarknaderna mot terrorattacker. Terrorism de senaste åren har blivit skrämmande gemensamt, inte bara global moral, utan också ekonomin. De ekonomiska konsekvenserna är verkligen inte de viktigaste, men alla som är beroende av marknadsrörelser för att tjäna sitt liv kan vara Rädd, inte bara från potentiella säkerhetsrisker, men från potentiell ekonomisk nedgång. Oavsett om vi vill erkänna det eller inte, har dessa händelser ekonomiska konsekvenser för både det specifika land där attacken inträffade och även den globala marknaden, med dussintals industrier som drabbats Och medan många företag lämnas för att lida i tystnad, är det värt att ta en bredare titt på hur terrorismen påverkar ekonomin, både lokalt och globalt. September 11 Ett fall av förstånd. Släktet efter den 11 september var så svårt, så hjärtat Wrenching och så distressing som få kunde tänka på lite mer än de drabbade familjerna Men i verkligheten var den ekonomiska förstörelsen enorm, vissa Y i omedelbar närhet, men också över hela världen I kölvattnet den 11 september stängdes börserna i New York i en vecka och krävde att Federal Reserve skulle injicera 100 miljarder i likviditet om dagen för att undvika en finansiell kris. Priset på guld Höjde sig från 215 50 till 287 en ounce och oljepriset steg också betydligt samtidigt som amerikanska dollar sjönk mot alla sina stora handelspartner Efter den 11 september kraschade globala aktiemarknader, så smärtsamt som 9 2 i Brasilien, 8 5 i Tyskland och 5 7 på Londonbörsen för att inte tala om en handfull andra allvarliga nedgångar. Försäkringsbolagen förstördes av de ålagda utbetalningarna och försvunna företag förlorade miljoner inte bara i utbetalningar utan även i aktier. Lokalt var hundratals företag tvungna att Nära, hundratusentals jobb gick förlorade och hela industrins hotell, turism och luftfart var till exempel extremt hårt slagna. På mikronivå hade familjer förlorat sina primära löntagare, c Menar att en helt ny socioekonomisk utmaning går framåt Men makroekonomer är snabbt påpekade att denna bild av ekonomisk förstörelse var kortlivad. Faktum är att marknaderna samlade i sex raka månader efter september 11.More senaste tider. I mars 2004 var flera Försiktigt tidsbestämda bombningar i en Madri ds Atocha järnvägsstation rockade nationen och världen var den värsta terrorattacken i landet sedan 1968 De omedelbara kostnaderna för landet när det gäller försäkring, kompensation, sjukvård, infrastruktur, turism, affärer och andra Tillbudet var högt och uppgick till 200 miljoner euro. Den långsiktiga ekonomiska påverkan var relativt liten. Enligt ett arbetsdokument från Insituto De Analysis Industrial Y Financiero är orsaken till detta en enkel terrorism, när den förstås som en enda isolerad Händelse i ett land eller en stad, är osannolikt att skrämma investerare på lång sikt. Denna teori visade sig säkert vara sann vid september 11.More tha Efter tio år senare, den 7 januari 2015, skakade en attack på franska magasinet Charlie Hebdo världen igen, om än i en mycket lägre skala. Efter attacken var analytiker förvånade över att SP 500 hoppade 1 16 procent Den franska CAC 40 Stängde nästa dag upp 3 5 procent och märkligt stängde det mesta av Europa nästan 3 procent också dagen efter attacken. Det stödde verkligen uppfattningen som framsteg den 11 september att terrorattacker faktiskt kan korrelera med en ökning av marknaderna. Frågan blir emellertid vad som händer när terrorismen inte längre är isolerad men blir smärtsamt vanligare. Hur kommer Frankrikes marknader och globala marknader att reagera när man inser att Bataclan-bombningen var den tredje terrorhandlingen i Frankrikes gränser i år med den andra varelsen Attacken på kosheraffärscentret HyperCacher bara några korta dagar efter Charlie Hebdo-massakern. Kommer den växande rädslan för islamisk fundamentalism att förändras i samband med invandringen th Roughout Europa och världen Hur kommer flyktingskrisen att påverka den globala ekonomin Kommer det att bli bojkott eller sanktioner införda som kommer att påverka de länder som är ansvariga för denna attack Kan dessa åtgärder påverka andra länder Det finns många saker att överväga och inga omedelbara uppenbara svar Om Du letar efter att handla nyheten men kanske du vill titta på den större bilden i samband med de långsiktiga kartorna som följer terrorismen för att dra slutsatsen att de ekonomiska konsekvenserna av terrorismen inte är nästan lika överväldigande som kanske de borde eller skulle kunna vara Detta kan förändras när världsledarna slår ner mot terrorismen, men om det förflutna är någon indikation, kommer de sannolikt att glömma allt om dessa händelser innan något verkligt svar utjämnas. Sara Patterson har en magisterexamen i statsvetenskap och tycker om att analysera båda nuvarande händelserna Och de internationella marknaderna för att få ett fullare perspektiv på valutamarknaden Innan hon gick till ekonomisk skrivning lärde hon engelska Skrivförmåga till gymnasieskolan Sara s arbete har publicerats på olika finansiella och Forex-bloggar. Risk Disclaimer DailyForex ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår på grund av tillit till informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, Handelssignaler och Forex broker recensioner Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller noggrann, och analyser är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandling på marginal innebär hög risk och är Inte lämplig för alla investerare Eftersom en levererad produkt förluster kan överstiga inledande insättningar och kapital är i riskfyllnad Innan du beslutar att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Vi arbetar hårt för att Erbjuder dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar För att kunna erbjuda dig denna kostnadsfria tjänst vi r Eceive reklamavgifter från mäklare, inklusive några av de som listas inom våra rankningar och på denna sida Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är aktuella uppmanar vi dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. Risk ansvarsfriskrivning DailyForex kommer inte att hållas ansvarig för förluster eller skador som uppstår till följd av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex brokerrecensioner. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis realtid eller korrekta och analyser Är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandling på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en levererad produkt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapital är i fara. Innan beslut fattas Att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit Vi arbetar h Ard att ge dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar För att kunna erbjuda dig denna kostnadsfria tjänst får vi annonseringsavgifter från mäklare, inklusive några av de som listas i vår ranking och på den här sidan. Vi gör vårt yttersta för att se till att Alla våra data är aktuella, vi uppmuntrar dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. DailyForex All Rights Reserved 2006-2017.Anti-Money Laundering. The Patriot Act som ändrar Bank Secrecy Act BSA, antogs som svar på terrorattackerna den 11 september 2001 Patriot Act är avsedd att stärka amerikanska åtgärder för att förhindra, upptäcka, Och åtala internationellt penningtvätt och finansiering av terrorism. Dessa ansträngningar omfattar AML-verktyg mot penningtvätt som påverkar bank-, finans - och investeringsgemenskaperna. Som ett resultat av patriotlagen måste personer som är eller måste registreras som terminsuppdrag Merchants FCMs, introducera mäklare IBs, råvarupolicyoperatörer CPOs och råvaruhandelsrådgivare CTAs är eller kan bli föremål för krav för att upprätta AML-program, rapportera misstänkt aktivitet, verifiera identiteten hos kunder och tillämpa förbättrad due diligence till vissa typer av konton som involverar Utländska personer. Upprättande av AML-program Rapportering misstänkt aktivitet Verifiering av kundernas identitet på grund av dyl Igence Åtgärder för vissa räkenskaper som involverar utländska personer Särskilda åtgärder Transaktioner i överskott på 10 000 i Valuta Utländsk bank och finansiella konton Internationell transport av valuta eller monetära instrument Informationsdelning bland finansiella institutioner och lagförvaltning Ytterligare resurser. Genom order daterad den 26 september 2002 har sekreteraren Av Treasury Treasury delegerade sin befogenhet att administrera BSA till Financial Crimes Enforcement Network FinCEN. Fastställa AML-program. Patriot Act ändrade BSA för att kräva att finansiella institutioner upprätta AML-program FCM, CPO, och CTAs ingår specifikt i definitionen av Finansinstitut i BSA IBs anses vara mäklare eller återförsäljare i varor inom definitionen av finansinstitut. Ett AML-program måste vara skriftligt och måste inbegripa utvecklingen av interna policyer, förfaranden och kontroller. Att utse en övervakningsofficer. En fortlöpande personalutbildningsprogram M and. an oberoende revisionsfunktion för att testa program. Tullkammaren har antagit interimistiska slutregler om AML-program för finansiella institut som senare ändrats 2008 Dessa regler befriade CPO och CTA från AML-programmet krav i avvaktan på utfärdande av slutliga regler Treasury hade föreslagit regler som Skulle ha krävt oregistrerade värdepapperscentraler, inklusive råvarupooler och råvaruhandelsrådgivare, för att upprätta och genomföra skriftliga program för tvättning mot pengar, men Treasury återkalla UIC - och CTA-förslagen. Enligt vad som föreskrivs i paragraf 356 c i patriotlagen har Treasury utfärdat en Rapportera till kongressen som beskriver befintliga krav som gäller både registrerade och oregistrerade värdepappersföretag, inklusive råvarupoolar, och innehåller rekommendationer om ytterligare lagstadgade krav som kan införas. National Futures Association har antagit regel 2-9 c och ett åtföljande tolkningsmeddelande angående AML-program för sin FCM och IB memb Ers. Övriga AML-programregeln för specifika finansiella institut inkluderar. Den 5 mars 2010 har FinCEN, Securities and Exchange Commission och bankföretagen Federal Reserve, Comptroller of the Currency, Federal Deposit Insurance Corporation, Office of Thrift Supervision, National Credit Union Administration i samråd med CFTC, utfärdat riktlinjer riktade till kärnkravet för att utveckla och genomföra interna kontroller, policyer och förfaranden som en del av ett fast program mot penningtvätt. Veiledningen klargör lagstiftningsförväntningar för att få tillgång till värdefull äganderätt för vissa konton Och kundrelationer, särskilt de som utgör en hög risk för penningtvätt eller finansiering av terrorism. Som förklaras i riktlinjerna för fördelaktigt ägande i kontoförhållanden är det ett annat verktyg för finansinstitut att bättre förstå och hantera penningtvätt och risker för terrorismfinansiering, skydda sig själva tillbaka M brottslig verksamhet och bistå brottsbekämpning med utredningar och åtal. Reportera misstänkt aktivitet. Patriot Act tillåter Treasury att utfärda regler som kräver FCM, CPOs och CTAs att lämna misstänkta aktivitetsrapporter SARs Treasury har utfärdat en slutgiltig regel som kräver FCM och IBs att fila SARs Treasury har ännu inte föreslagit en regel som kräver att CPO: er och CTAs lämnar in SARs. Treasury har också utfärdat en formulär 101, Misstänkt Aktivitetsrapport från Securities and Futures Industries SAR-SF med instruktioner, vilka FCM och IB ska använda för att rapportera misstänkta transaktioner och Vilka CPOs och CTA kan använda för att rapportera frivilligt Treasury har också lagt fram riktlinjer om vanliga fel som finns i arkiverade SARs. Fina BSA-regler kräver att SARs lämnas in av någon mäklare eller återförsäljare i värdepapper, ändrad 2003 års fond för penningtjänst, ändrad 2003 Försäkringsbolag som ändrats i 2006 kasinon eller banken med ändringar år 2000. Enligt riktlinjer från Treasury är FCM och IBs tillåtna t O Dela ett SAR med moderföretag, oavsett om föräldern är belägen inom USA eller utomlands. Skattemyndigheten har ännu inte utfärdat riktlinjer för huruvida FCM och IB kan dela ett SAR med andra dotterbolag än moderföretag. Arkivering av SARs Federal Reserve Board Comptroller av valutan Federal Deposit Insurance Corporation Office of Thrift Supervision och National Credit Union Administration Federal Reserve Board har utfärdat ett kontrollbrev som ger avlastning från styrelsens SAR-arkiveringskrav för bankbolag som inte är bankbolag eller Statliga medlemsbanker, såsom FCM och IBs, som skickar misstänkta aktivitetsrapporter i enlighet med separata skattekrav för misstänkt verksamhet. Att verifiera kunders identitet. Patriot Act kräver att statskassan utfärdar regler som fastställer miniminormer för finansiella institutioner att identifiera och verifiera identiteten Av kunder. Treasury och C FTC har gemensamt utfärdat slutliga regler med en efterföljande korrigering som kräver att FCM och IBs har kundidentifieringsprogram CIP för att identifiera och verifiera kundens identitet. En FCM s eller IB s procedurer måste göra det möjligt för den att bilda en rimlig tro på att den känner till den sanna identiteten Av varje kund. CIP-reglerna tillåter FCM och IBs att förlita sig på andra finansiella institut för att utföra identifieringsfunktioner, men beroende måste vara rimligt under omständigheterna måste det påförda finansiella institutet omfattas av en AML-programregel enligt BSA Och regleras av en federal funktionell regulator och finansinstitutet måste ingå ett avtal som kräver att den årligen certifierar FCM eller IB att den har genomfört ett AML-program och att det kommer att utföra specificerade krav i CIP. - action brev utfärdad den 14 mars 2005 kan FCM och IBs förlita sig på vissa CTAs att utföra procedurer för FCM s eller IB s CIP Även om sådana CTA inte är föremål för en AML-programregel. Slutbestämmelserna för kundidentifieringsprogram har också utfärdats för banker, sparande föreningar, kreditföreningar och vissa icke-federalt reglerade banker mäklare och ömsesidiga fonder. Reglerna är substantiellt Identiska för alla berörda sektorer av finanssektorns bransch. Dessa regler kräver att finansinstitut har förfaranden för att kontrollera kundens namn mot listor med kända eller misstänkta terrorister eller terrororganisationer som utarbetas av någon federal myndighet och ställs till förfogande för institutionen. Även om inga listor har Ännu utsetts är finansinstituten separat skyldiga att följa reglerna för Office of Foreign Assets and Control OFAC och måste samråda med OFACs listor med sanktionerade länder och särskilt utsedda medborgare och blockerade personer. Källor för att följa OFAC-reglerna. CFTC och Treasury har också gemensamt utfärdat riktlinjer i fråga Och svarformat, angående tillämpningen av CIP-regeln för FCM och IB: er. Denna vägledning omfattar ett antal ämnen som inte uttryckligen behandlades av CIP-reglerna. Ett viktigt område för personalledning handlar om situationen där ett omnibuskonto eller del - Konto eller förhållande är upprättat av eller på uppdrag av en finansiell förmedlare för att genomföra transaktioner som klarar eller avvecklar i ett annat finansiellt institut. Finansdepartementets personal och CFTC har utfärdat vägledning som klargör att om finansförmedlaren är kontohavare, Intermediär kan behandlas som kund i enlighet med CIP-regeln. Ett annat viktigt område för personalvägledning riktar sig till de krav som gäller för FCM som deltar i uppköpstransaktioner. Finansdepartementets personal och CFTC har utfärdat riktlinjer som klargör att en FCM Enbart som en exekutiv mäklare i ett uppköpsarrangemang är inte skyldig att tillämpa sina CIP-förfaranden på en kund som är engagerad i en uppgivande t Ransaction Omvänt krävs en FCM, som fungerar som clearingmäklare, för att tillämpa sina CIP-förfaranden på en kund som är engagerad i en uppköpstransaktion. Säkerhetsåtgärder för vissa typer av konton som involverar utländska personer. Patriot Act kräver att finansinstitut måste fastställa lämpliga Och vid behov förbättrade policyer, rutiner och kontroller som är rimligt utformade för att upptäcka och rapportera fall av penningtvätt genom utländska privatbanker och korrespondentkonton. En slutregel som ändrats 2006 och 2007 utfärdat av Treasury kräver täckta finansiella institutioner , Inklusive FCM och IB, för att upprätta program med lämplig omhändertagande som innehåller lämpliga, specifika, riskbaserade och vid behov förbättrade policyer, förfaranden och kontroller som är rimligt utformade för att upptäcka och rapportera om alla kända eller misstänkta pengar Tvättning av aktiviteter som genomförs eller involverar alla korrespondentkonton som upprättats, upprätthålls a Förvaltas eller förvaltas av ett sådant finansiellt institut i USA för ett utländskt finansiellt institut. Samma regel kräver också täckta finansiella institutioner, inklusive FCM och IB, för att upprätthålla program för tillbörlig noggrannhet som är rimligt utformade för att upptäcka och rapportera kända eller misstänkta pengar Tvättning eller misstänkt verksamhet som genomförs eller involverar ett privat bankkonto som är etablerat, underhållet, administrerat eller förvaltat i USA av en sådan finansiell institution för en icke-person. Finansinstitutet tar rimliga steg för att fastställa identiteten hos de nominella och fördelaktiga ägarna till det privata kontot, vare sig någon sådan är en ledande utländsk politisk siffra, de källor till medel som deponeras i privatbankkontot och syftet och förväntad användning av kontot Programmet måste också se till att finansinstitutet granskar aktiviteten i den privata Bankkonto för att säkerställa att det överensstämmer med informationen som erhållits om kunden och rapporter som är kända eller misstänkt för penningtvätt eller misstänkt verksamhet som utförs till, från eller via privatbankkontot. När en senior utländsk politisk siffra är den nominella eller förmånliga ägaren till en privat bank Konto måste programmet inkludera förbättrad granskning av det konto som är rimligt utformat för att upptäcka och rapportera transaktioner som kan innebära intäkter från utländsk korruption. Trots slutbestämmelsen för korrespondentkonton har statskassen utfärdat riktlinjer som bekräftar att en IB inte omfattas av Korrespondentkonto due diligence krav där det bara begär och accepterar order för transaktioner i råvaruterminer och optioner. Regeringen har utfärdat riktlinjer för FCM och IB som adresserar 1 om alla fem av de riskfaktorer som anges i den slutliga due diligenceregeln för korrespondentkonton måste vara Tillämpas i alla fall 2 hur vissa intermediat Edrelationer ska behandlas i enlighet med korrespondentkontoregeln 3 hur regelefterkontrollen gäller för clearingföretag 4 hur företag ska bestämma om en utländsk enhet är ett utländskt finansiellt institut och 5 hur futuresföretag ska utvärdera syftet och Förväntad verksamhet på ett korrespondentkonto. Regeringen har också utfärdat en föreslagen regel som kräver ett täckt finansiellt institut, inklusive en FCM eller IB, för att säkerställa att dess due diligence-program ger ökad due diligence för korrespondentkonton som har upprättats, underhållits, Administreras eller hanteras för vissa utländska banker. Särskilda åtgärder. Patriot Act bemyndigar statskassan att finna att en utländsk jurisdiktion, institution, transaktionsklass eller typ av konto är primärt penningtvätt och att kräva att inhemska finansinstitut ska vidta särskilda åtgärder Mot den primära penningtvätten oro De första fyra speciella mig Uppmanar att införa krav på insamling, rapportering och registrering av de finansiella institutionerna som direkt eller indirekt handlar med den utpekade jurisdiktionen eller enheten. Under särskild åtgärd 5 kan ett finansiellt institut vara förbjudet att öppna eller behålla ett korrespondentkonto eller ett betalningskonto Enligt denna myndighet har Treasury utsett varje av följande som ett primärt penningtvätt och har infört eller föreslagit att införa särskilda åtgärder enligt följande. Burma även känt som Myanmar och Final Rule som inför den femte särskilda åtgärden. Syrien finansiell institution, Syria Commercial Bank omfattar dess dotterbolag, Syriska libanesiska Commercial Bank och Final Rule införande av den femte särskilda åtgärden. Vitrysslands finansinstitut Infobank inkluderar Belmetalnergo, omnämnd Trustbank och föreslagna regel att införa den femte särskilda åtgärden Se även FinCEN s Advisory om att tillhandahålla finansiella tjänster till senior vitryska regimen element som bedriver olaglig verksamhet. Macau kommersiella bank, Banco Delta Asia SARL inklusive dess dotterbolag, Delta Asia Credit Limited och Delta Asia Insurance Limited, och Final Rule införande femte särskild åtgärd. Vitrysslands förvaringsinstitut, JSC CredexBank och Föreslagna regel för att införa de första och femte särskilda åtgärderna och. Transaktioner i överskott på 10 000 i Valuta. Ett finansiellt institut och eventuell icke-finansiell handel eller verksamhet måste lämna in en rapport om en transaktion eller en serie relaterade transaktioner i överskott Av 10.000 i valuta. Interim slutliga regler kräver någon icke-finansiell handel eller företag att filera valuta transaktionsrapporter på en Form 8300. CTA och CPOs omfattas av definitionen av icke-finansiell handel eller verksamhet i syfte att rapportera valutatransaktioner och är därför föremål för interimsfinalen Regel. Regler 31 CFR 103 22 kräver att finansiella institutets filvaluta transaktionsrapporter på Form 104, Valuta Transaktionsrapport CTR FCM och IB är definierade som finansiella institutioner och måste därför fil CTRs. Foreign Bank och Financial Accounts FBAR. The BSA kräver varje United Statens person som har ett ekonomiskt intresse i, eller signaturmyndighet över, någon ekonomisk a Ccounts i ett främmande land för att fylla i ett formulär TD F 90-22 1, Rapport över utländska och finansiella konton FBAR om summan av de finansiella kontona överstiger 10 000 när som helst under kalenderåret Termen finansiellt konto inkluderar eventuella råvarukonton Tidsbegränsad USA-person omfattar alla kommissionens registranter som är medborgare eller bosatt i USA, inhemska partnerskap, inhemska bolag eller en inhemsk egendom eller förtroende. Internationell transport av valuta eller monetära instrument CMIR. BSA kräver inlämning av en blankett 105 Rapport om internationell transport av valuta och monetära instrument CMIR av någon person, som en FCM, som fysiskt transporterar, postar, skickar eller orsakar fysiskt transporteras, skickas eller sänds, valuta eller annat monetärt instrument i en sammanlagd mängd som överskrider 10 000 vid ett tillfälle, oavsett om den transporteras till eller från USA. En CMIR måste också lämnas in av någon person som mottar Ives i den amerikanska valutan eller annat monetärt instrument i ett sammanlagt belopp som överstiger 10 000 som har kommit från utanför USA och där inget CMIR har lämnats in. En CMIR behöver inte lämnas in, om personen är en bank eller mäklare - dealer och valutan eller det andra monetära instrumentet skickas eller skickas via posttjänsten eller av en gemensam operatör. Informationsdelning mellan finansiella institutioner och lagföring. Enligt lagen om patriot har statskassen utfärdat en slutbestämmelse som kräver finansinstitut, Inklusive FCM, IB, CPO och CTA, för att följa informationsförfrågningar som erhållits från brottsbekämpning. Den slutgiltiga regeln kräver att en finansiell institution gör en snabb sökning av sina register för konton och transaktioner som involverar namngivna misstänkta, tillhandahåller specificerad information om de namngivna misstänkta, Och förbjuda finansinstitutet att avslöja det faktum att en begäran har gjorts annat än vad som behövs för att följa upplysningarna Registreringsanmälan. CFTC-registranter påminns om kravet i 31 CFR 103 100 för att upprätthålla lämpliga förfaranden för att skydda säkerheten och konfidentialiteten av eventuella upplysningar från FinCEN-företag får inte avslöja någon annan än FinCEN eller den federala brottsbekämpande myndigheten på vars Räkning FinCEN begär information om att FinCEN har begärt eller har erhållit information utom i den utsträckning som krävs för att följa informationsförfrågan. Det finns väsentliga påföljder för försiktiga överträdelser av BSA-föreskrifterna. Den slutgiltiga regeln tillåter finansinstitut som krävs av BSA att Upprätta AML-program och sammanslutningar av sådana finansiella institutioner för att dela information om individer och andra personer som är involverade i eventuell terroristaktivitet eller penningtvätt. FCM och IB är skyldiga att upprätta AML-program och får således dela information med andra finansiella institut som krävs för att Upprätta AML-program, s Uch som andra FCMs, IBs, mäklare och banker. Finansinstitut och föreningar av finansiella institut som avser att dela med sig av information måste årligen lämna in ett meddelande till Treasury s Financial Crimes Enforcement Network FinCEN En kopia av meddelandet är Inkluderat som bilaga A till de slutliga reglerna för informationsdelning som diskuteras ovan. Tilläggsresurser. FinCEN som administrerar BSA och är skyldig att skydda det finansiella systemet från missbruk av ekonomisk brottslighet, inklusive terroristfinansiering, penningtvätt och andra olagliga Verksamheten har delegerat befogenhet att utfärda föreskrifter som kräver att finansinstitut håller register och rapporterar om vissa finansiella transaktioner. FinCENs hemsida ger allmän information och uppdateringar om AML och BSA som är relevanta för alla finansinstitut. FinCEN utfärdar också rådgivning avseende transaktioner med vissa jurisdiktioner. OFAC administrerar och verkställer ekonomiska och kommersiella sanct Joner mot riktade främmande länder, terrorismsponsororganisationer och internationella narkotikasmugglare. National Futures Association en registrerad framtidsförening utfärdar AML-regler som är tillämpliga på sitt medlemskap, ger regelbundna uppdateringar om BSA-ändringar som är relevanta för framtidsindustrin och erbjuder webbaserad AML-utbildning för FCMs och IBs, under CFTC-övervakning. FINRA en nationell värdepappersförening utfärdar AML-regler som är tillämpliga på sitt medlemskap, detaljer om AML-krav som gäller för medlemmar tillhandahåller AML-regeluppdateringar och erbjuder AML-utbildning för värdepappersmäklare och återförsäljare, under SEK-övervakning. Handlingsgrupp för penningtvätt FATF, en mellanstatlig organisation vars medlemmar omfattar 32 länder och två internationella organisationer, fastställer den internationella ramen för AML-ansträngningar i dess fyrtio rekommendationer om penningtvätt och nio särskilda rekommendationer om terroristfinansiering. Federal Financial InstitutionsUndersökningsråd FFIEC Bank Secrecy Act BSA AML Examination Manual BSA AML Examination Manual. United Nations instrument och relaterade internationella standarder relaterade till bekämpning av penningtvätt och terroristfinansiering. Kontoret för valutaövervakaren utfärdat AML-broschyr och allmän AML-vägledning för banker. Interpol s verksamhet inom områdena penningtvätt och finansiering av terrorism. Europarådets konvention om tvätt, sökning, beslag och förverkande av uppkomna brott. Wolfsbergprinciperna för internationella privata banker. Statens förteckning över utländska Terroristorganisationer. 1 Verkställandebestämmelsen begränsar i allmänhet alla finansiella institut i US från att genomföra finansiella transaktioner med burmesiska finansinstitut, med förbehåll för vissa undantag. 31 juli 2012 Författare. ,,. . - -,. ,,,.,,,,,. ,,. ,,, 24 4 -. -. .,,,,,,,,,,,,,,,. ,,,,,,,,,. . , 6 18,. ,,,. . ,,,. Hem ISLAMISK TERRORISM Du bläddrar inlägg som är arkiverade i ISLAMISK TERRORISM. Sunni islamister Slaktar många i Irak och Pakistan Shia och Sufi Targeted Murad Makhmudov och Lee Jay Walker Modern Tokyo Times En annan barbarisk dag i annalerna av sunni islamisk terrorism, varigenom Shia muslimer i Irak riktades och en sufi muslimsk helgedom bevittnade enorm förstörelse i Pakistan Resultatet är dödsfallet av över. Sunni islamistiska Takfiri kvinnor som använder barn till slakt i Nigeria Paul Joseph Nzeribe, Noriko Watanabe och Lee Jay Walker Modern Tokyo Times Den oändliga Twisted morality av sunni islamister är bortom någon rationalitet, därför blåser upp barn är nu en del av denna yttersta barbaritet i Nigeria Med andra ord, i själsliga islamernas tankegång. Sunn Terrorism dödar internationellt men Amerika skyller Iran kristna och Hizbollah Boutros Hussein, Chika Mori och Lee Jay Walker Modern Tokyo Times President Donald T Amerikansk rumpa valdes utifrån löften om den inre ekonomin och återanvändning av nationsstaten genom att fokusera på lika handelsavtal som förutsätter ett ökat skydd för amerikanska arbetare. Koptiska kristna dödade i Egypten islamister slaktade inne i en kristen helig plats Boutros Hussein, Noriko Watanabe , Och Lee Jay Walker Modern Tokyo Times Coptics kristna bad till Gud, men för sunni islamister är ingenting heligt, alltså liknande slakt som riktar sig till shia-muslimer i flera nationer under heliga processioner. Den kristna koptiska heliga platsen. Saudiarabien är Epicenteret i Harakah al-Yaqin Gulf Petrodollars Assisting Jihadists in Myanmar Noriko Watanabe and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times Saudi Arabia is the epicenter of intrigues that is spreading untold misery and sowing discord within the Muslim world and non-Muslim world alike Indeed, with vast sums of Gulf petrodollars entering corrupt. Merkel s Collateral Damage in Germany Cologne to Terrorism in Berlin a nd non-Refugee Factor Murad Makhmudov, Noriko Watanabe, and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times It is extremely noticeable that the mass abuse of women in Cologne on New Year s Eve, including many being raped, to the latest terrorist attack in Berlin that targeted Christmas. Russia and Iran should demand Turkey to leave Syria Erdogan the Megalomaniac Nuray Lydia Oglu, Michiyo Tanabe, and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times President Vladimir Putin of the Russian Federation needs to focus on the ulterior motives of President Erdogan of Turkey in relation to Syria In recent months the Russian Federation and Turkey. President-elect Trump plugs Non-Interventionist Policy outside tackling Terrorism Russia and Syria Murad Makhumdov, Sawako Uchida, and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times The President-elect of America, Donald Trump, plugged a non-interventionist military policy outside of tackling terrorism If this comes to fruition then the endless destabilization policies that have unleashed so man y negative and brutal. America and the Russian Federation seek to Reset Positive Relations under Donald Trump Galina Zobova, Chika Mori, and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times President Vladimir Putin of the Russian Federation and the newly President-elect Donald Trump of America held a warmly received conversation by telephone It is known that both leaders seek to. Sunni Islamist Attack Kills over 50 at Sufi Shrine in Pakistan Murad Makhmudov, Michiyo Tanabe, and Lee Jay Walker Modern Tokyo Times Sunni Takfiri Islamists have killed many worshippers inside a Sufi Shrine in Balochistan, Pakistan It is known that at least 52 worshippers have been killed in the latest attack against fellow Muslims that. MOST RECENT. FEATURED LINKS. American Council for Kosovo American Council for Kosovo highlights the injustice done to Serbians and all minorities in Kosovo. American Institute in Ukraine Ukraine, Russia, geopolitics, NATO, and international news. Assyrian International News Agency Assyrian news, I raqi news, Christian persecution, human rights, and. Chennai Centre for Chinese Studies Chennai Centre for Chinese Studies focuses on important issues related to China, geopolitics, economics, and other vital areas. Free Burma Rangers Burma Myanmar human rights and caring for all ethnic and religious groups. Global Security News Security issues, terrorism, geopolitics, and international relations. International Crisis Group Working to Prevent Conflict Worldwide Focused on international conflict prevention and in depth analysis about international relations, civil wars, and geopolitics. Investigative Project on Terrorism Steven Emerson Terrorism, counterterrorism, and stealth jihad. Julia Gorin International relations, the Balkans, terrorism, Islam, politics, and opinion. Modern Tokyo Times International news, geopolitics, Japan news, Tokyo news, culture, terrorism, human rights, business, and culture. Pakistan Christian Post Pakistan news, human rights, religious persecution, international new s, and terrorist attacks against minorities. Political Islam Islamic news, terrorism, the hadiths, the Koran, islamic sharia law. Shan Herald Burma Myanmar Shan Herald provides news about the Shan, Burma and regional news. Shia News Information about the persecution of the Shia and international relations. The Heritage Foundation A think tank whose mission is to formulate and promote conservative public policies based on the principles of free enterprise, limited government, individual freedom, traditional American values, and a strong national defense. The Jamestown Foundation Geopolitics, security news, terrorism, military developments, international relations, and major analysis. The Moshe Dayan Center Israel The Moshe Dayan Center for Middle Eastern and African Studies seeks to contribute to the study and understanding of the modern history and current affairs of the Middle East and Africa. US Copts Association Egypt news, Coptic Christian news, human rights, persecution of Christians, an d international news. VIDOVDAN Serbia Serbian news and information related to Bosnia, Kosovo, the Balkans, culture, history, and other areas. Effects of Terrorism on the Financial Markets. No matter where it occurs or who perpetrates it, a terrorist attack elicits strong feelings of shock, confusion, fear and uncertainty There s no reason to suggest this doesn t also extend to the financial markets and broader economy. Terrorism the use of violence and intimidation for political aims 1 is one of the biggest threats facing civilized society Foreign intervention and aggression in volatile countries, regional and national power vacuums and extreme political and religious ideologies have all combined to form a dangerous cocktail that is threatening to push the globe deeper into chaos November 2015 alone has seen multiple terrorist attacks, including bombings in Lebanon, France, Mali and Tunisia The Islamic State of Iraq and Syria ISIS or ISIL has claimed responsibility for all of the attacks a nd has threatened to expand its operations around the world. Terrorism breeds uncertainty. The financial markets detest uncertainty Investors do everything in their power to anticipate and assess events before they happen Things like corporate earnings, central bank press releases and economic data are monitored closely to understand how an economy, financial system or underlying financial asset is performing A terrorist attack undermines all of that by creating an environment driven by fear and emotions rather than sound market analysis. Uncertainty typically leads to two outcomes, often simultaneously stock markets decline and demand for safe haven assets rise Simply put, a safe haven asset is any asset that is used to hedge against risk and uncertainty The most popular examples of financial safe havens include gold, US Treasuries and currencies like the US dollar and Swiss franc. Terrorism can lead to a market crash. In rare circumstances, a terrorist attack can lead to a market crash Th e most prominent example is the September 11 terrorist attacks on the World Trade Center in New York City The attacks caused the global stock markets to fall sharply and forced the New York Stock Exchange to shut down for one week It resulted in approximately 40 billion in insurance losses, making it one of the largest insured events of all time 2.The US Federal Reserve was also compelled to add 100 billion in liquidity per day for three days following the attacks 3 Commodities like gold and oil also spiked the former because of safe-haven demand and the latter because of concerns that US intervention in the Middle East would disrupt global crude supplies. September 11 had another economic impact it boosted war funding by more than 1 6 trillion, causing an untold number of deaths in Afghanistan and Iraq following the US invasions in 2001 and 2003, respectively 4.Investors remain stoic following 11 15 15 Paris attack. As the threat of terrorism has expanded, investors have become very eff icient in pricing in the impact of violence The November 15 attack on Paris is a good example of this Although European stock markets opened on a weaker note the following Monday after the attacks, the losses were fairly modest Even France s benchmark CAC 40 Index was never down more than 2 in the first session after the attack 5 and would fully recoup its loss toward the end of the week. By comparison, the bombings in Beirut, Mali and Tunisia barely dented investor sentiment Saudi Arabia s 2015 assault on Yemen has also been largely ignored except when investors feared a disruption in crude oil supplies Let s also not forget that the latest bull market in world stocks has occurred during the Syria war, one of the worst humanitarian crises in the 21 st century. That investors have learned to operate efficiently following an unexpected terrorist attack was documented in a 2005 study by Dr Les Coleman Dr Coleman, who studied nine Al Qaeda attacks from 1998 to 2005 concluded that. Only four bombings moved a major stock market by more than 1 within 90 minutes of their occurrence, on the four occasions when this occurred the first market reaction occurred within 20-40 minutes and was largely completed within another hour. He added, This suggests that markets are very efficient in quantifying the financial impacts of terrorists events, and matches other evidence that markets take well under a trading day to price in completely unanticipated impacts 6.Terrorism in perspective. Unlike the human toll, the financial impact of a terrorist attack can be quantified and mitigated against with the right investment strategy 7 Unfortunately, terrorism whether state-led, state-sponsored, sub-state or individual has proven to be an effective strategy for silencing opponents, destroying societies and creating fear This is why it is likely to remain in the foreground for the foreseeable future It s up to us as individuals to raise awareness, bridge our differences and not let the i nterests of a few politically motivated actors divide us. Risk warning Forward Rate Agreements, Options and CFDs OTC Trading are leveraged products that carry a substantial risk of loss up to your invested capital and may not be suitable for everyone Please ensure that you understand fully the risks involved and do not invest money you cannot afford to lose Our group of companies through its subsidiaries is licensed by the Cyprus Securities Exchange Commission Easy Forex Trading Ltd - CySEC, License Number 079 07 , which has been passported in the European Union through the MiFID Directive and in Australia by ASIC Easy Markets Pty Ltd - AFS license No 246566.This article is a guest blog written by easy-forex. 2 Makinen, Gail September 27, 2002 The Economic Effects of 9 11 A Retrospective Assessment Congressional Research Service. FX Empire - the company, employees, subsidiaries and associates, are not liable nor shall they be held liable jointly or severally for any loss or damage as link result of reliance on the information provided on this website The data contained in this website is not necessarily provided in real-time nor is it necessarily accurate FX Empire may receive compensation from the companies featured on the network. All prices herein are provided by market makers and not by exchanges As such prices may not be accurate and they may differ from the actual market price FX Empire bears no responsibility for any trading losses you might incur as link result of using any data within the FX Empire. Continue to Fxempire.
No comments:
Post a Comment